Blog

E-Fatura Hakkında Sık Sorulan Sorular AnasayfaBlogGenel

E-Fatura Hakkında Sık Sorulan Sorular
Yazar: İŞTEBLOG Tarihi: 13 Ağustos 2014 Yorum: 1 Yorum

1. Elektronik fatura uygulamasına geçiş 1 Nisan tarihine ertelendi, ertelemenin nedeni neydi ve ertelemeye konu olan sorunlar giderildi mi? Yeniden bir erteleme söz konusu olabilir mi? Size göre e-fatura uygulaması gerekli bir uygulama mı?

Hem özel entegratör Bazı mükelleflerin e-faturaya geçiş aşamasında teknik sıkıntılar yaşaması ve süre uzatımı istemesi nedeniyle 1 Nisan 2014 olarak tekrar belirlenen elektronik faturaya geçiş tarihine kadar daha fazla firmanın hazırlıklarını tamamlayacağını düşünüyoruz. yeni bir değişiklik yapılacağını düşünmüyoruz. Her yeni uygulamada olduğu gibi, e-fatura uygulamasında da mevcut altyapı ve düzenlemelerde süreç içerisinde iyileştirmeler yapılması bekleniyor.Tamamen kağıt faturasız bir ortama geçişin sağlanması ülke genelinde çok zor olsa da GİB’in e-fatura yaygınlaştırmasına devam etmesinin öneminin altını çizmek istiyoruz. Dolayısıyla fazlandırılmış şekilde gelişen, gelişirken geriye dönük de uygulamada değişiklikler yapılan bir durum oluşacağını öngörüyoruz.

Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada hızlı bir şekilde yaygınlaşan e-fatura uygulamalarının ülkemiz için de gerekli olduğu görüşündeyiz. Ödeme süreçlerini hızlandırırken; güvenilir bir platform olarak maliyetlerin azaltılması; verimliliğin artırılması ve çevrenin de korunmasına çok önemli bir katkıda bulunacak olan e-fatura sistemine geçiş  ülkemize önemli ekonomik yararlar da sağlayacaktır.

2. Elektronik fatura uygulamasının amacı nedir?

E-imza ile mali mühür uygulamalarını içeren ve kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olan e-fatura, içeriğin bütünlüğünü ve değişmezliğini garanti altına alarak, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden yapılmasını ve özellikle vergi kaçaklarının ve kayıplarının önüne geçmeyi amaçlamaktadır.

İşletmeler açısından baktığımızda ise; uygulamaya kayıtlı kullanıcılar arasında faturalaşma  süreçleri elektronik ortamlar aracılığıyla çok hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleşecek, hızlı mutabakat ve erken tahsilat olanağı doğacaktır. Hata payı minimuma inecek ve yapılan hatalar kolaylıkla düzeltilebilecek, uyuşmazlıklar azalacaktır. Aynı zamanda e-fatura kullanıcıları  belge bastırma, yazdırma, gönderme, arşivleme gibi operasyonel maliyetlerden önemli ölçüde tasarruf edeceklerdir.  Basılı dokümantasyonun ortadan kalkmasının çevre açısından da önemi büyüktür.


3. Kimler e-faturaya geçmek zorunda, hangi şirketler zorunda değil?

Duyurulara göre aşağıdaki kapsamda yer alan şirketlerin e-fatura ve mali mühür başvurusu yapmaları gerekiyor.

• Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olan mükellefler ile bu mükelleflerden 2011 takvim yılı içinde mal alışı yapanlar, satın aldıkları malın türüne, fiyatına, miktarına veya herhangi bir özelliğine bakılmaksızın, 2011 yılı gelir tablolarındaki brüt satış hasılatı rakamları 25 Milyon TL veya daha yüksek ise e-fatura ve e-defter uygulamalarına dahil olacaklardır.
• Özel tüketim vergisine tabii olan kolalı, gazozlu içecekler, alkollü içecekler ve tütün mamülleri üreten veya ithal eden mükellefler ile 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa veya ithal eden mükellefler ve bu mükelleflerden 2011 takvim yılı içinde mal alışı yapanlar 2011 yılı gelir tablolarındaki brüt satış hasılatı rakamları 10 Milyon TL veya daha yüksek ise e-fatura ve e-defter uygulamalarına dahil olacaklardır.

Önümüzdeki yıllarda yapılacak yasal değişikliklerle kapsamın genişletileceğini ve şu anda kapsam dışında bulunan birçok şirketin de e-fatura ve e-defter uygulamasına geçeceğini ön görüyoruz.

4. Bugüne kadar kaç şirket uygulamaya geçti ve daha ne kadar şirketin geçmesi gerekiyor? Şu anda e-fatura kullanan şirketler var mı? Bu şirketlerin işleyişlerinde neler değişti?
2014 yılında 30.000 şirketin, aşamalı olarak da önümüzdeki yılllarda şirketlerin büyük bir çoğunluğunun  e-fatura uygulamasına geçmesi bekleniyor. Bugün itibariyle 10.000 civarında şirketin e-fatura uygulamalarını başlattığını tahmin ediyoruz. 

5. Elektronik faturaya geçmek için nasıl bir yol izlenecek, geçecek şirketlerin ne yapması gerekiyor? Entegratör şirketler seçilirken neye dikkat edilmeli?

Son yıllardaki önemli yatırımlarla en ileri ve güçlü teknolojik altyapılardan birine sahip ülkeler arasındaki yerini alan Türkiye; en iyi elektronik hizmet seçeneklerine yatırım yapmaya da devam ediyor. Bu kapsamda başlatılan ve kurumlarda verimlilik ile etkinliğin artırılması için oluşturulan e-fatura platformu Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yönetiliyor. E-faturalaşma için hem satıcı hem de alıcı tarafın sisteme kayıtlı olması gerekmekte.

Biz İşNet olarak öncelikle işletmenin fatura hacmi ve finansal konulardaki iç iş akışı  hakkında bilgi alıyoruz. Almış olduğumuz bilgiler doğrultusunda kurumun özelleştirme taleplerini göz önüne alarak  bir proje planı hazırlıyoruz. İki alternatifli proje planında kuruma “Doğrudan Nette Fatura Portalı Kullanımı” veya “ERP Uygulamaları ile Nette Fatura Platformuna Entegrasyon” çözüm önerilerimizi sunuyoruz.

Bu aşamada müşteri adaylarımızın doğru yönlendirilmesi adına, kurumun genel  finansal  kurgusu  hakkında  sorular soruyoruz. Bu sorular ile kurum da Nette Fatura platformunun ne şekilde çalışacağı ve platformdan beklentileri hakkında bilgi sahibi oluyor. Yasal gereklilikler zaten platformun ana çalışma prensibi içinde desteklenmekte ve kurumun iş akışına göre talep ettiği çalışma işleyişi ise portal üzerindeki firmaya ait özel alanda uygulama imkanı bulmaktadır.

Kurumların entegratör şirket seçerken dikkat etmesi gereken en önemli kriter güvenilir, kalıcı ve GİB tarafından zorunlu tutulan tüm standartları destekleyebilen bir iş ortağı ile çalışmak olmalı. Orta ve uzun vadede üst seviyede hizmet alabilecekleri, teknolojik altyapısıyla fark yaratan bir şirket seçmeleri de kurumların rekabet gücünü artırabilmesi ve kaliteli hizmet verebilmesi için çok önemli.

6. 2014’te e-defter uygulamasına da geçilecek… Bunun için net bir tarih var mı ve bu da bir zorunluluk mu? Bu sistem nasıl işleyecek, bilgi verir misiniz? E-defte uygulaması ne demek? Geçişte ciro büyüklüğü, işlem büyüklüğü gibi kriterler var mı? Sektör bazlı kriter var mı?

E-fatura uygulamasından yararlanma iznine sahip olan ve bu çerçevede Mali Mühür temin etmiş olan şirketlerin 2014 takvim yılı içerisinde zorunlu olarak e-defter uygulamasına geçmesi öngörülüyor.

Tekrar görüşmek üzere.

e-mail : ali.bulut@vbt.com.tr     Telefon : +90 542 785 8413

Selamlar!

Bu yazıya 1 Yorum Yapıldı

  • Ahmet Karacan
    02 Ekim 2014, 10:09

    E-fatuara hakkında bu açıklayıcı bilgi için teşekkürler

Bir Yorum Yazın


İletişim

İş Net Elektronik Bilgi Üretim Dağıtım Ticaret ve İletişim Hizmetleri A.Ş

Genel Müdürlük: Kore Şehitleri Cd. Yüzbaşı Kaya Aldoğan Sk. No:5 Zincirlikuyu Şişli 34394 İstanbul

E-Mail: destek@istebulut.com.tr
Tel: 0 850 724 02 58